Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf flagshipstores.
River Island
Met plannen voor liefst vijf nieuwe flagshipstores dit jaar, wil River Island zijn aanwezigheid flink vergroten. De eerste van bijna 2500 vierkante meter opende deze week al in winkelcentum White Rose in Leeds. Die winkel is de eerste met een nieuwe reeks in-store ervaringen die de retailer heeft ontwikkeld, waaronder een speciaal click & collect-servicecentrum en een in-store DJ-concept.
Lees verder bij Retail Gazette: http://bit.ly/2HOLC9x
Longchamp
Het Franse luxemerk Longchamp opent begin volgende maand een nieuwe flagshipstore aan Fifth Avenue, de grootste winkel van het label in de Verenigde Staten. De winkel biedt op zo'n 370 vierkante meter onder meer de eerste zonnebrilcollectie van het...
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf flagshipstores.
River Island
Met plannen voor liefst vijf nieuwe flagshipstores dit jaar, wil River Island zijn aanwezigheid flink vergroten. De eerste van bijna 2500 vierkante meter opende deze week al in winkelcentum White Rose in Leeds. Die winkel is de eerste met een nieuwe reeks in-store ervaringen die de retailer heeft ontwikkeld, waaronder een speciaal click & collect-servicecentrum en een in-store DJ-concept.
Lees verder bij Retail Gazette: http://bit.ly/2HOLC9x
Longchamp
Het Franse luxemerk Longchamp opent begin volgende maand een nieuwe flagshipstore aan Fifth Avenue, de grootste winkel van het label in de Verenigde Staten. De winkel biedt op zo'n 370 vierkante meter onder meer de eerste zonnebrilcollectie van het merk. Verder bestaat het assortiment uit dameskleding, schoenen, koffers, lederen accessoires en handtassen, waaronder de iconische Le Pliage.
Lees verder bij WWD: http://bit.ly/2HgVuYg
Lego
Met een tweede vlaggenschip in China toont Lego andermaal 'zijn betrokkenheid bij het land op lange termijn aan', stelt directeur Jacob Kragh van Lego China. Met een oppervlakte van 585 vierkante meter over twee verdiepingen in Shanghai, wil het merk de eerste gepersonaliseerde ervaring in China aanbieden. De winkel is bedoeld voor gezinnen om samen 'quality time' door te brengen.
Lees verder bij RetailNews Asia: http://bit.ly/2vrUVtu
Tom Dixon
De beroemde Britse designer Tom Dixon heeft zijn eerste flagshipstore in Australïe geopend. Het is een van de slechts zes winkels wereldwijd. Het vlaggenschip in Sydney heeft acht meter hoge plafonds, een ruwe industriële afwerking en een minimalistische stijl. Het is een van de grotere winkels van Tom Dixon, die later nog wordt uitgebreid met een bistro.
Lees verder bij Broadsheet: http://bit.ly/2Hexs4v
Bloomingdale's
Helemaal nieuw is-ie niet, maar het paradepaardje van Bloomingdale's in New York ziet er wel 'beter uit dan ooit'. Het iconische gebouw aan 59th Street ondergaat een grondige renovatie van top tot teen. Tot nu toe hebben de schoenenafdeling, de bed- en badverdieping en de huishoudelijke sectie al een spectaculair nieuw jasje gekregen. Het feit dat Nordstrom volgend jaar vlakbij ook een vlaggenschip opent en ook Saks 5th Avenue zijn winkel flink heeft opgeknapt, is wellicht een prikkel geweest.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2qMdKC0