Augmented Reality-activatie voor unieke winkelervaring
Activatiebureau Quince heeft, in opdracht van Samsung, een unieke retailcampagne ontwikkeld voor de productintroductie van de Quickdrive-wasmachine. Door middel van een door Quince ontworpen Augmented Reality-app, kunnen consumenten de wasmachinetechniek van binnenuit bekijken. Hierdoor worden de unieke USP's van de nieuwe Samsung-technologie op heldere en memorabele wijze gecommuniceerd naar de consument. De activatie wordt uitgerold bij ruim 90 retailconcerns in Nederland en België.
Bezoekers van deelnemende winkels kunnen de aanwezige tablet op een Samsung wasmachine richten en door middel van Augmented Reality een gesimuleerde wasbeurt met nieuwe Quickdrive-technologie van binnenuit bekijken. Dit biedt nieuwe mogelijkheden voor producteducatie en geeft een nieuwe dimensie aan het traditionele verkoopgesprek. 'Bewegend beeld zegt meer dan 1000 woorden!', aldus Frans Hulshof, Interim CEO bij Quince. ‘Wij merken dat zowel retailers als consumenten ontzettend enthousiast reageren. Met innovatieve technologie verzekeren wij onze klanten van een top-of-mind-positie bij de consument.'
Quince is een one-stop-activatiebureau dat de nieuwste technologieën en innovatieve content vertaalt naar spraakmakende campagnes en activaties. Door inzet van bijvoorbeeld Augmented Reality en Virtual Reality creëert Quince al ruim twintig jaar unieke klantervaringen voor o.a. Samsung, Holland Casino, Walibi, Whirlpool (Home Appliances), Philips (Oral Health Care), Ziggo, Albert Heijn, Microsoft, TechData, ABNAMRO, KPN, HMS Host en Fox Sports.
De Augmented Reality-activatie voor de Samsung Quickdrive wordt vanaf deze week uitgerold bij o.a. Media Markt, BCC en Coolblue.
Meer informatie: www.quince.nl
Reacties 0