Schoenenmerk Hogan maakte van de Milan Design Week gebruik om de herlancering van zijn winkel in de stad te vieren. Dat is er niet zomaar een, want het betekent het debuut van een AR-ervaring die het label wereldwijd wil uitrollen.
De ruimte van tweehonderd vierkante is voorzien van op elkaar gestapelde display-eilandjes, die samen de suggestie van de vorm van een hardloopschoen moeten wekken. Het modulaire plafond maakt verschillende winkelopstellingen mogelijk. De muren worden geaccentueerd met led-verlichting die verschillende afbeeldingen projecteert, terwijl achter de toonbank een 'gevleugelde muur' als extra schoenendisplay dient.
Het ontwerp van de winkel is geïnspireerd op 'het idee van beweging', zegt general manager Sergio Azzolari van het merk. De AR-experience die hier...
Schoenenmerk Hogan maakte van de Milan Design Week gebruik om de herlancering van zijn winkel in de stad te vieren. Dat is er niet zomaar een, want het betekent het debuut van een AR-ervaring die het label wereldwijd wil uitrollen.
De ruimte van tweehonderd vierkante is voorzien van op elkaar gestapelde display-eilandjes, die samen de suggestie van de vorm van een hardloopschoen moeten wekken. Het modulaire plafond maakt verschillende winkelopstellingen mogelijk. De muren worden geaccentueerd met led-verlichting die verschillende afbeeldingen projecteert, terwijl achter de toonbank een 'gevleugelde muur' als extra schoenendisplay dient.
Het ontwerp van de winkel is geïnspireerd op 'het idee van beweging', zegt general manager Sergio Azzolari van het merk. De AR-experience die hier zijn debuut maakt, moet dat benadrukken. Die bootst de reis na van een fotograaf die op reis door Milaan naar inspiratie zoekt. Klanten kunnen zich laten meevoeren naar de top van een gebouw of een ritje op een longboard. Hogan richt zich hiermee op de savvy jongere consument. "We wilden bruikbare, interactieve ruimtes, gericht op generatie C, de 'altijd verbonden' consumenten", aldus Azzolari.
De AR-ervaring wordt vanaf eind deze maand in de andere boetieks van Hogan uitgerold. Het schoenenlabel heeft in totaal zo'n vijftig winkels verspreid over Europa, het Midden-Oosten en Azië. In Nederland is nog geen flagshipstore, maar wordt het label wel bij diverse schoenenzaken in het hogere segment verkocht.