Subway heeft vorig jaar afscheid genomen van achthonderd restaurants in de Verenigde Staten. Dit jaar gaan nog eens vijfhonderd vestigingen op slot, zegt ceo Suzanne Greco tegenover Bloomberg.
De Amerikaanse broodjesketen zag in 2016 voor het eerst zijn winkelbestand in eigen land krimpen. In dat jaar gingen per saldo 359 locaties dicht. Aan het eind van vorig jaar stond de teller onder de 26 duizend vestigingen in de Verenigde Staten.
Subway richt zich niet meer op het aantal winkels, maar op de beste locaties. “We focussen ons nu op het versterken van het marktaandeel”, aldus Greco. “Het aantal winkels zegt niet alles. Het gaat erom dat de onderneming groeit.”
De expansiemogelijkheden liggen volgens de ceo vooral in het buitenland. Zo komen er dit jaar meer dan duizend vestigingen buiten Noord-Amerika bij, waarbij het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zuid-Korea, India, China en Mexico als belangrijke groeimarkten worden genoemd.
In ons land werd eerder dit jaar de tweehonderdste vestiging geopend. Vorig jaar kwamen er zeventien vestigingen bij, zei countrydirector Joost Labadie destijds. “Voor 2018 verwacht ik nog veel meer groei.”
Reacties 0