American Apparel terug met internationale webshop

American Apparel terug met internationale webshop

De webwinkel van American Apparel is sinds deze week weer in de lucht. De Amerikaanse kledingketen verkoopt daarmee ook weer online in Nederland, ruim een jaar nadat de Europese webshop werd gesloten.

American Apparel wil terugkeren naar zijn imago van een ‘cool en inclusief’ merk, zegt marketingdirecteur Sabina Weber. Het label heeft volgens haar geleerd van zijn fouten, waarbij ze onder meer doelt op de controverses die ontstonden rond seksistische campagnes. “Waar het merk voor stond voordat het overdreven geseksualiseerd en ongemakkelijk werd, is waar we nu mee bezig zijn.” Zo zet American Apparel zich volgens de directeur in voor diversiteit en komt het op voor LGBTQ’s.

American Apparel brengt veel bekende producten terug, waarbij de focus met name op basics ligt. Het Amerikaanse merk wilde zijn webwinkel oorspronkelijk vorig jaar augustus al heropenen. Het label ging in een jaar tijd twee keer failliet en werd begin vorig jaar overgenomen door Gildan Activewear.

American Apparel heeft voor zover bekend geen plannen om ook weer fysieke winkels te openen. Het merk had twee winkels in Nederland, die vorig jaar net als de andere vestigingen in Europa en de Verenigde Staten op slot gingen.

RetailTrends