Erik van Houten is vanaf 15 mei de nieuwe marketingdirecteur van Nespresso in Nederland. Hij volgt Maureen Baas op, die na vijf jaar de overstap maakt naar het hoofdkantoor in Lausanne.
Van Houten heeft de afgelopen twaalf jaar ervaring opgedaan op het gebied van marketing en business development van consumentenproducten bij Philips. De laatste drie jaar werkte hij daar als marketingdirecteur in Indonesië. Eerder bekleedde hij ook marketingfuncties bij het elektronicamerk in Nederland en Australië, waar hij specifieke rollen binnen het koffiesegment vervulde. Zo was hij in Nederland vier jaar verantwoordelijk voor de marketing van Senseo.
Van Houten moet bij Nespresso verder bouwen aan de lokale marketingstrategie, waarbij hij zowel verantwoordelijk is voor b2c als b2b. In deze functie maakt hij ook deel uit van het managementteam van Nespresso Nederland.
Maureen Baas is benoemd tot global head of communication op het Zwitserse hoofdkantoor van Nespresso. Daar wordt zij verantwoordelijk voor de wereldwijde communicatiestrategie. Ze krijgt onder meer de communicatie via de iwnkels, social media en events onder haar hoede.
Reacties 0