New York is hét retaillab van de wereld en dé stad bij uitstek om kennis te maken met de nieuwste retailtrends en technologische innovaties. Er wordt volop geïnvesteerd in vernieuwde retailconcepten. Start-ups weten te verrassen en te vermaken, en formules die al decennialang bestaan, vinden zich opnieuw uit. Ze weten allemaal de verbinding te maken tussen de kracht van hun retailformule en de laatste wensen van de klant.
Hoe blijf je in een snel veranderende markt relevant voor de klant? Eén ding is zeker: als je stil blijft zitten, kom je nergens. Om in de retail bij te blijven en te leren, moet je retail beleven. Je moet eerst zelf in beweging komen om te bepalen wat jouw klant beweegt. Daarom organiseert Nowmads de compleet verzorgde retail innovatie reis ‘the Future of Retail’ naar New York, speciaal voor retailers en merken in de retail.
Ontdek hoe retailers in New York experimenteren met nieuwe verdienmodellen en klantrelaties. Denk hierbij aan lifestyleconcept STORY. Om de 4-8 weken wordt de winkel compleet omgebouwd en ingericht rondom een bepaald thema. Een groot gedeelte van de inkomsten halen ze uit partners waarmee voor nieuwe thema’s wordt samengewerkt.
‘Instagrammable fun’ wordt een steeds groter begrip in de New Yorkse retail. Zie hoe retailers het zo verrassend en leuk mogelijk proberen te maken dat klanten met trots foto’s en video’s delen via social media. Een ontwikkeling die je steeds vaker in de winkel gaat zien, is ‘Make it for me’, waarbij productie op maat plaatsvindt op de winkelvloer en je als klant live kunt meekijken.
Er worden steeds meer functies toegevoegd aan de retail. Ervaar in New York dat het daar veel verder gaat dan ‘blurring’. Concepten transformeren volledig van ‘point-of-sale’ naar retail playgrounds waar sprake is van een langere verblijfsduur en verhoogde bezoekersfrequentie. Hier draait het niet om ratio en productspecificaties; de sensorische en emotionele beleving staan juist centraal.
Vele New Yorkse concepten zijn alleen al het bezoeken waard vanwege het indrukwekkende storedesign. Ontdek de concepten waarbij het design niet alleen mooi is, maar ook nog bijdraagt aan het uitdragen van de merkidentiteit. Zo heeft de Nike store het concept ‘Air’ volledig doorgetrokken in haar storedesign. Wanden zijn gevuld met ‘air’ en kleine ventilatoren blazen ‘air’ uit.
Check nu in voor de 5-daagse retail innovatie reis ‘the Future of Retail’ naar New York en ontvang 10% korting op je boeking *. Ervaar de meest vooruitstrevende retailconcepten, voor én achter de schermen. We zoomen in op de strategische keuzes van retailers en de succesvolle vertaling hiervan naar retailconcepten. Inzichten die je opdoet, geven je niet alleen een verdiepende kijk op retail, maar kunnen ook richtinggevend zijn voor de toekomst van je eigen retailformule.
Nowmads organiseert ook een retail innovatie reis naar Londen waar we in twee dagen de toekomst van retail gaan beleven. Bekijk het volledige programma op onze website.
Eerder namen deel aan deze reizen: Auping, Miss Etam, Baderie, La Place, Eneco, Decorette, Kwantum, TUI, Royal Canin, Prominent, Runnersworld, D.I.O., HEMA, Fair Play Casino’s en Toyota. Derk Meuter, Marketing Manager bij La Place, over Nowmads: “Nowmads neemt je mee naar up-to-date formules waar de belangrijkste inzichten te verkrijgen zijn.”
* Deze aanbieding is geldig t/m 13 mei 2018 en geldt voor de retail innovatie reis naar New York én Londen.
Reacties 0