Amsterdamse Zuidas krijgt 'online' pop-up markt

Amsterdamse Zuidas krijgt 'online' pop-up markt

De Buurderij strijkt vanaf deze maand neer in de Amsterdamse Zuidas. De pop-up markt stelt consumenten in het zakendistrict in staat wekelijks online ‘lokale boerenproducten’ te bestellen en af te halen.

De Buurderij verkoopt nagenoeg alleen producten die lokaal zijn geproduceerd. Zo bestaat het aanbod uit seizoensgroente- en fruit van OostOogst, toetjes van Hartstocht IJs en honing van imkerij Hortensius. Naast voedsel kunnen klanten ook bij de pop-up markt terecht voor zeep, bloemen of planten, die stuk voor stuk lokaal of ambachtelijk bereid zijn.

De pop-up markt werkt door zijn online bestelsysteem iets anders dan een traditionele markt. Maar tijdens het ophaalmoment, elke dinsdagavond tussen half zes en half acht in Market33, belooft het concept wel ‘een marktgevoel’. Vaak staan de lokale boeren en producenten zelf met hun eigen producten in de Zuidas.

De pop-up markt maakt volgende week zijn entree op de Zuidas. Momenteel zijn vijftien producenten aan het initiatief verbonden, die samen goed zijn voor 222 lokale producten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!