De Bijenkorf groeit voor vijfde jaar op rij

De Bijenkorf groeit voor vijfde jaar op rij

De Bijenkorf heeft zijn omzet vorig jaar met twaalf procent zien toenemen. Daarmee is de warenhuisketen naar eigen zeggen voor het vijfde jaar op rij gegroeid.

Zowel de fysieke winkels als webshop zouden hebben bijgedragen aan de omzetstijging. In de winkels werd acht procent meer omzet geboekt, terwijl de webshop met 32 procent groeide. Hoe hoog de daadwerkelijke omzet ligt, maakt de Nederlandse retailer niet bekend.

De online omzet zou onder meer zijn gestegen door de introductie van gratis verzenden in Nederland en België. Hoewel de kosten van de webshop zijn toegenomen, wordt er volgens de Bijenkorf online – net als in de winkels – winst geboekt. Ook de exacte winstcijfers worden echter niet gedeeld.

De Bijenkorf laat wel weten dat de operationele winst voor afschrijvingen met acht procent is gestegen naar 38,7 miljoen euro. Dat is exclusief een voorziening voor het afscheid van 143 werknemers, die nu in het distributiecentrum in Woerden werkzaam zijn. De retailer maakte vorig jaar bekend een nieuw distributiecentrum te bouwen in de omgeving van Tilburg en Waalwijk, dat over een jaar moet worden geopend.

Het afgelopen jaar heeft de Bijenkorf meer dan 33 miljoen euro geïnvesteerd in zijn winkels en de webshop. Het geld, betaald uit de eigen operationele kasstroom, werd onder meer gestoken in de nieuwe cosmetica-afdeling in Rotterdam en ‘herenwereld’ in Utrecht. Dit jaar gaan afdelingen in vijf van de zeven warenhuizen op de schop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!