Zalando heeft het eerste kwartaal afgesloten met een nettoverlies van vijftien miljoen euro. Een jaar eerder stond onderaan de streep nog een winst van ruim vijf miljoen euro.
De omzet van Zalando nam met 22 procent toe tot bijna 1,1 miljard euro. Verder wist de modeverkoper het aantal actieve klanten met 16,7 procent te verhogen tot bijna 24 miljoen. Het aantal bestellingen groeide met meer dan een kwart tot 25,4 miljoen. Ook het gemiddelde aantal bestellingen per klant nam toe, van 3,6 naar vier.
Zalando heeft zich in het eerste kwartaal voornamelijk gefocust op groei, volgens co-ceo Rubin Ritter de 'topprioriteit' van de fashionretailer. De marktomstandigheden werden volgens hem bemoeilijkt door een vertraagde start van het lente/zomerseizoen. Zalando zag zijn aangepaste ebitda dalen van 20,3 miljoen naar net iets meer dan break-even, terwijl de ebit-marge terugliep van 2,1 naar nul procent.
Zalando meldt verder een ‘veelbelovende start’ te hebben gemaakt met zijn beautyassortiment. De etailer begon in eigen land met ruim vierduizend producten van 130 verschillende merken, met name op het gebied van cosmetica voor vrouwen. “We zien veel mogelijkheden onze positie als one-stop bestemming voor mode en lifestyle te versterken”, aldus Ritter.
Reacties 0