De Bijenkorf opende in 1998 zijn zevende filiaal in Amstelveen, destijds aangekondigd als 'de winkelervaring van de volgende eeuw'. Inmiddels is die eeuw bijna twintig jaar aan de gang en is het warenhuis, in navolging van diverse andere winkels, grondig onder handen genomen. De winkel heeft afdelingen vergroot, toegevoegd én nieuwe merken geïntroduceerd.
Na een verbouwing van een half jaar is zowel de heren- als damesschoenenafdeling twee keer zo groot geworden. Ook de vernieuwde herenmodeafdeling is vernieuwd en telt nu bijna vijftienhonderd vierkante meter. Verder is er een nieuw cadeaugedeelte van 240 vierkante meter toegevoegd en vervangt een 'city café' het restaurant op de begane grond....
De Bijenkorf opende in 1998 zijn zevende filiaal in Amstelveen, destijds aangekondigd als 'de winkelervaring van de volgende eeuw'. Inmiddels is die eeuw bijna twintig jaar aan de gang en is het warenhuis, in navolging van diverse andere winkels, grondig onder handen genomen. De winkel heeft afdelingen vergroot, toegevoegd én nieuwe merken geïntroduceerd.
Na een verbouwing van een half jaar is zowel de heren- als damesschoenenafdeling twee keer zo groot geworden. Ook de vernieuwde herenmodeafdeling is vernieuwd en telt nu bijna vijftienhonderd vierkante meter. Verder is er een nieuw cadeaugedeelte van 240 vierkante meter toegevoegd en vervangt een 'city café' het restaurant op de begane grond. Daarnaast zijn tientallen nieuwe merken, waaronder Filling Pieces, Hugo Boss en LaDress, toegevoegd aan het assortiment.
Elke afdeling heeft volgens de Bijenkorf zijn eigen sfeer. Zo is op de parterre meer lichtinval gecreëerd en wordt daar ook gebruik gemaakt van lichte kleuren. In die omgeving moet de cosmetica-afdeling het best tot zijn recht komen. Nieuwe merken op die afdeling zijn Kiehl’s en Dyson. De vernieuwde afdeling met herenmode wordt juist gekenmerkt door donkere kleuren en accenten van hout. CP Company, Daily Paper en John Smedley behoren hier tot de nieuwe labels.
"Door de horecaverandering van restaurant naar het City Café op de begane grond, konden we afdelingen vergroten en nieuwe merken introduceren", zegt storemanager Sandra Charmant over de vernieuwingen. "Deze merken completeren ons assortiment en passen goed bij de Amstelveense klant.” De Bijenkorf is al een tijd lang bezig zijn winkels grondig te vernieuwen. Eerder kwamen onder meer Utrecht, Rotterdam en Maastricht al aan de beurt.