Van der Pigge uit Haarlem doet in tegenstelling tot grote drogisterij- of natuurwinkelketens niet aan uitverkoop. Dat zegt directeur Astrid Hart, vijfde generatie in het familiebedrijf, in het meinummer van RetailTrends. “Klanten komen naar ons voor deskundig advies, niet voor koopjes.”
Van der Pigge kreeg bekendheid doordat V&D het warenhuis in Haarlem om de drogisterij heen moest bouwen. “We doen zelden concessies aan waar we goed in zijn”, zegt Hart. “Dat loopt als een rode draad door het verhaal van ons bedrijf heen.”
De drogisterij opende in 1849 zijn deuren en trekt nu maandelijks gemiddeld zesduizend bezoekers. De oude apothekerslook waar Van der Pigge ook om bekendstaat, is inmiddels iconisch te noemen. De inrichting is sinds dit jaar opgenomen als zogenoemd bijzonder interieurensemble van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed.
Hoewel Van de Pigge zijn authenticiteit bewaakt, betekent dat niet dat de tijd stilstaat. Het familiebedrijf is onder meer bezig met een vernieuwingsslag van de webwinkel. “We zetten de webshop in om een groter bereikt te creëren, buiten ons eigen verzorgingsgebied in Haarlem”, aldus Hart.
Lees in het meinummer van RetailTrends meer over het geheim van Van der Pigge, dat buurman V&D zag komen én gaan. Klik hier om het magazine digitaal te lezen. Nog geen member? Klik hier voor meer informatie over een membership.
Reacties 0