Raymond Cloosterman wil cosmeticaketen Rituals de komende jaren naar het volgende niveau brengen. Dat laat hij weten tijdens de Salesforce World Tour in Londen. “We willen graag verder groeien.”
Rituals voelt zich volgens Cloosterman nog als een startup. “Er is nog veel te leren en ontdekken”, stelt hij. De keten is nu vooral succesvol in West-Europa. “We worden ook graag ontdekt in de Verenigde Staten en Azië.” Rituals heeft al elf vestigingen in de omgeving van New York en opent vrijdag zijn eerste winkel aan de Amerikaanse westkust. In Azië heeft het Nederlandse merk nog geen winkels.
Cloosterman laat verder weten dat Rituals aan een nieuw, groter winkelconcept werkt. Er is een team binnen het bedrijf aangesteld die werkt aan ‘de winkel van de toekomst’.
Op het gebied van innovatie heeft de cosmeticaketen volgens hem nog veel te winnen. Dit jaar worden driehonderd nieuwe producten geïntroduceerd, om ‘de winkel spannend te houden voor klanten en het personeel’. Verder wordt gewerkt aan innovaties waarbij technologie en beauty worden gecombineerd. Zo introduceerde Rituals vorig jaar in eigen land de zogenoemde wireless perfume diffuser: een apparaat waarmee je met behulp van een app een parfumlucht kunt verspreiden. “Vanaf oktober ook hier te koop”, aldus Cloosterman tijdens het event in Londen.
Reacties 0