Top van Suitsupply flink uitgedijd

Top van Suitsupply flink uitgedijd

Oprichter Fokke de Jong van Suitsupply heeft zich het afgelopen jaar gefocust op een uitbreiding van het managementteam. Hij spreekt tegenover persbureau Bloomberg van een zoektocht naar ‘de juiste mensen om het bedrijf te laten groeien naar zijn potentie’.

De wervingsronde ging vorig jaar van start, met de benoeming van David Dijkhuis tot chief finance officer. Afgelopen maart kwam chief technology officer Stefano Langenbacher van online meubelverkoper Home24 het bedrijf versterken als head of e-commerce. In dezelfde maand werd ook Jennifer Ross-Murphy aangesteld. Zij werkte eerder onder meer bij V&D, Mexx en McGregor en is bij Suitsupply nu verantwoordelijk voor de supplychain. Daartegenover staat het vertrek van oud-directeur Nick Lenten van Coolblue, die het nog geen jaar heeft volgehouden als chief customer officer.

Verder heeft Suitsupply zijn team in de Verenigde Staten flink versterkt. Andrea Suarez, oud-directeur van Rag & Bone, is deze maand begonnen als president in Noord-Amerika. In april werd Jeremy Crume al benoemd tot retaildirecteur in die regio. Crume werkte onder meer als winkeldirecteur bij Kate Spade en Tory Burch.

Suitsupply beschikt tegenwoordig ook over een raad van commissarissen. Daarin zit onder meer Robert Polet, voormalig topman van luxemerk Gucci. “Ik wil graag een rvc kunnen bellen als ik een probleem heb”, zei oprichter Fokke de Jong al eens. Hij zoekt nu nog naar een chief marketing officer. Het gehele marketingteam van Suitsupply verhuist volgens De Jong naar de Verenigde Staten.

Vorige maand werd bekend dat de mannenmodeketen in 2017 een verlies van 11,4 miljoen euro heeft geleden. Dat was volgens De Jong voornamelijk het gevolg van investeringen, die zich pas later moeten terugverdienen. De omzet van Suitsupply kwam uit op 254,4 miljoen euro. De Nederlandse retailer heeft wereldwijd bijna honderd vestigingen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends