Paprika ziet af van verdere uitbreiding in Nederland

Paprika zal de geplande veertig winkels in Nederland niet realiseren. De webshop komt al overeen met vijftien filialen, zegt ceo Vincent Rousseau tegenover FashionUnited. "Het is alsof je veertig winkels hebt in Nederland."

De Belgische modespeler heeft in totaal bijna 120 eigen winkels, waarvan 24 in Nederland. Eerder zei Rousseau nog volop ruimte te zien voor meer locaties, maar daar ziet hij nu van af. Wel staat er later dit jaar nog een opening gepland in Hoog Catharijne.

Paprika breidde de afgelopen jaren snel uit in ons land, maar focust zich nu op Duitsland en Frankrijk. Zo denkt Rousseau het winkelbestand in Frankrijk, waar nu twintig vestigingen zijn, te kunnen verdubbelen. In Duitsland heeft de damesmodeketen nog maar één filiaal en wil de ceo er twintig openen. Sinds vorig jaar zijn de buitenlandse markten goed voor meer dan de helft van de totale omzet.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!