'Smart discounter' Takko versnelt expansie

'Smart discounter' Takko versnelt expansie

Takko Fashion heeft het afgelopen boekjaar 1,3 procent meer omzet geboekt dan een jaar eerder. De textieldiscounter was goed voor 1,1 miljard euro, zo blijkt uit woensdag gepubliceerde jaarcijfers.

Takko heeft bijna 1.900 winkels in Europa, waaronder meer dan honderd in ons land. De like-for-like omzet bij het Duitse bedrijf nam met 1,7 procent toe. Verder liep de aangepaste ebitda met 10,9 procent op naar 148,1 miljoen euro.

Topman Arnold Mattschull toont zich tevreden met de prestaties in het afgelopen boekjaar, dat eind januari afliep. “We willen blijven groeien in binnen- en buitenland”, stelt hij. De winkelketen wil ook in Nederland verder uitbreiden.

Waar het afgelopen boekjaar 74 nieuwe winkels werden geopend, staan er voor dit jaar meer dan honderd openingen op de planning. Takko zegt vaart te zetten achter zijn internationale expansie, bijvoorbeeld door te starten in Frankrijk. De eerste van in totaal dertien winkels zijn er inmiddels geopend. “We testen de markt, maar we zien grote mogelijkheden voor Takko Fashion in Frankrijk”, aldus Mattschull.

Takko maakte vorige week al bekend dat Alexander Mattschull is gepromoveerd tot co-ceo van het bedrijf. Mattschull was sinds 2004 als managing director verantwoordelijk voor de opening van buitenlandse kantoren, waaronder in India, China en Bangladesh. Onder zijn leiding heeft het bedrijf zich naar eigen zeggen ontwikkeld tot een ‘volledig verticaal geïntegreerde smart discounter’. Voormalig ceo Karl-Heinz Holland van Lidl is benoemd tot voorzitter van de raad van commissarissen.

Reacties

1900 winkels en 1,1 miljard omzet, dan moeten de kosten wel heel laag en de marges wel heel hoog zijn.....

Geplaatst door Ton Bos op 31 mei 2018 om 11:47

Laatste nieuws









RetailTrends