Dobbi ziet kansen voor wereldwijde uitbreiding

Dobbi ziet kansen voor wereldwijde uitbreiding

De digitale was- en stomerijdienst dobbi wil zijn diensten op termijn ook in het buitenland aanbieden. De direct aan Nederland grenzende landen zijn volgens medeoprichter Ruben van Pelt een logische eerste stap. “Maar het zou me niet verbazen als we daarna ook naar andere gebieden gaan, eventueel zelfs buiten Europa”, zegt hij tegenover RetailTrends.

Dobbi werd onlangs gelanceerd in en rond Amsterdam en wil dit jaar al uitbreiden naar heel Nederland. De snelle uitbreiding is volgens Van Pelt onder meer mogelijk dankzij PostNL, dat samen met Henkel in dobbi investeert. “Waar een andere startup moet oppassen met snel opschalen, hebben wij dat afgevangen, omdat het logistieke netwerk er al ligt.” Daardoor kan de digitale stomerij volgens hem in elk land functioneren, zolang er maar een goede logistiek dienstverlener en een netwerk van kwaliteitsstomerijen aanwezig zijn.

Dobbi speelt naar eigen zeggen in op een trend waarbij consumenten huishoudelijke taken uitbesteden. Zo wijst medeoprichter Maurits Tiethoff erop dat veel nieuwbouwwoningen in Amsterdam al geen wasmachine-aansluiting meer krijgen. Dat dobbi niet in een behoefte zou voorzien omdat iedereen al een wasmachine heeft, klopt volgens hem dan ook niet. “Dat is hetzelfde als tegen Thuisbezorgd.nl zeggen dat het niet gaat werken, omdat mensen al een keuken hebben.”

Lees op RetailTrends meer over het concept van dobbi en de rol van PostNL, die er in de toekomst toe zou kunnen leiden dat aanvullende e-commercediensten worden aangeboden.
 

RetailTrends