Afound opent volgende week in Stockholm en Malmö zijn eerste twee vestigingen. Gelijktijdig wordt de bijbehorende webshop van H&M’s nieuwe discountformule gelanceerd.
De winkel in de Zweedse hoofdstad opent volgende week donderdag, die in Malmö twee dagen later. De opening maakt volgens H&M deel uit van een langetermijnstrategie, gericht op de vestiging van Afound in een meerderheid van de Zweedse steden. Zo worden nog dit jaar winkels geopend in Göteborg, Skärholmen en Kristianstad. "We willen het onze klanten gemakkelijk maken door te zijn waar zij zijn, digitaal of in fysieke winkels, met een assortiment dat is afgestemd op de lokale vraag”, aldus managing director Fredrik Svartling.
Afound omschrijft zichzelf als een ‘innovatieve marktplaats in de off-price sector’. “Sommigen noemen ons misschien een outlet, maar onze visie is dat de klant een paradijs voor stijl- en dealjagen ervaart”, zegt creatief directeur Mattias Ekberg van Afound. Het aanbod bestaat uit zowel eigen labels van H&M als externe Zweedse en internationale merken.
H&M maakte de komst van Afound begin dit jaar bekend. Het betekent het derde nieuwe merk in korte tijd, na de lancering van Arket een jaar geleden en Nyden begin dit jaar.
Reacties 0