RTL helpt Travelbags met internationale uitrol

RTL helpt Travelbags met internationale uitrol

RTL Ventures neemt een minderheidsbelang in tassen- en kofferspecialist Travelbags. De investering moet onder meer worden ingezet om uit te breiden naar andere landen.

Travelbags is naar eigen zeggen een van de grootste specialisten in tassen en koffers van Nederland en België. De retailer werkt al twee jaar samen met RTL voor verschillende campagnes rond tv-programma’s. Dat heeft bijgedragen aan een ‘significante stijging’ van de naamsbekendheid en verkoop, zegt eigenaar Gerjan Horstra. “Wij willen onze groei in Nederland en België doorzetten en Travelbags uitrollen in omliggende landen.”

RTL wil Travelbags helpen nog bekender te worden onder het grote publiek. “Door de verbinding te zoeken met onze merken op het gebied van fashion, lifestyle en reizen willen we een extra boost geven aan de groei van het bedrijf”, aldus investment director Vincent Pieterson van het mediabedrijf. Daarnaast zet RTL zijn netwerk in om Travelbags te helpen bij de internationale uitbreiding. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Travelbags richt zich voornamelijk op e-commerce, maar heeft inmiddels ook drie fysieke winkels. Daar moeten er nog flink wat bijkomen, zei Horstra vorig jaar tegenover RetailTrends. "We hopen zo een servicepunt met landelijke dekking neer te zetten.” 

RTL Ventures nam vorig jaar ook al een minderheidsbelang in Flinders. Ook de woonwinkel wilde daarmee zijn naamsbekendheid vergroten en positie in binnen- en buitenland versterken. 
 

RetailTrends