FonQ heeft woensdag zijn programma ‘fonQ Partners’ gelanceerd in de categorie home & living. Daarmee is het webwarenhuis naar eigen zeggen de eerste webwinkel in Nederland met een ‘specialistische marktplaats’ in die productcategorie.
Door externe verkopers toegang te geven, zegt fonQ zijn assortiment snel te kunnen uitbreiden naar meer dan honderdduizend producten en andere woonwinkels versneld te laten groeien. De home & living-markt is een van de snelst groeiende e-commercesegmenten, maar wordt volgens fonQ geremd door een gefragmenteerd aanbod van fysieke en online retailers. Het platform moet consumenten meer overzicht geven en woonretailers een groter bereik.
FonQ wordt met zijn partnerprogramma ‘een centrale plek voor home & living’, zegt interim-ceo Michel Schaeffer. “Een plek waar de consument zijn zoektocht start en keuze heeft in verschillende woonstijlen, prijsklassen en merken.” De etailer is volgens hem selectief in zijn partnerkeuze. Zo mag er per product maar één aanbieder zijn, volgens Schaeffer om keuzestress bij de klant te voorkomen en tegelijkertijd het eigen merk te waarborgen.
Reacties 0