Olcay populair bij Kruidvat, SuperTrash doorverkocht

Kruidvat verkoopt sinds zondag tassen en accessoires van modeontwerper Olcay Gulsen. De lijn met de naam ST. by Olcay was online na twee dagen uitverkocht. In de winkels worden de laatste voorraden verkocht, meldt RTL Z.

De collectie is in nauwe samenwerking met Olcay Gulsen gelanceerd, stelt een woordvoerder. “Het staat los van het faillissement van het eerdere bedrijf van de ondernemer.” 

Kruidvat beschikte over duizenden tassen en accessoires. Of er nog nieuwe voorraden komen, is nog niet duidelijk. ST. by Olcay lijkt een tijdelijke collectie. Kruidvat werkte eerder op vergelijkbare manier samen met Wendy van Dijk.

SuperTrash
Olcay Gulsen zag eerder dit jaar haar bedrijf SuperTrash failliet gaan. De voorraden en merkrechten werden door onbekende investeerders voor zeven ton overgenomen uit het faillissement. Unlimited Footwear Group heeft de rechten alweer overgenomen, meldt Quote

De nieuwe eigenaar wil kleding met de hulp van een derde partij – ‘een bekende Nederlandse speler die zijn sporen heeft verdiend in de modebranche’ – verkopen, zegt managing director Erwin Jaspers. De toekomst van SuperTrash ligt volgens hem vooral online, met een focus op de Benelux.

Reacties

Kortom, geen sprake van een 'doorstart' van SuperTrash, alleen de merknaam wordt gebruikt (misschien) in een webshop.
Het haakt aan bij mijn commentaar op alle nostalgie rond die 'merk' namen van retailketens. Het moet toch duidelijk zijn dat die 'merken' geheel afhankelijk zijn van de INHOUD, en dat is een herkenbare winkel op een gangbare plaats met een attractief assortiment en een attractieve koopomgeving. Als je dat weghaalt, voorbeeld Vroom&Dreesmann, blijft er binnen de kortste keren niets over: 'Oh ja, Vroom en Dreesmann'!
Kortom, geen stuiver waard, maar toch kopen mensen die rechten. Waarom?

Geplaatst door Reinder Koornstra op 14 juni 2018 om 12:34

Laatste nieuws

RetailTrends