Uniqlo opent in september zijn winkel in de Amsterdamse Kalverstraat. De retailer is nog niet overtuigd van een enthousiaste ontvangst door de Nederlandse consument, zegt coo Kohsuke Kobayashi tegenover het FD.
De twijfels van Kobayashi komen voort uit het grote aanbod van kledingwinkels in Nederland. “Hopelijk loopt het grote publiek ook warm voor ons en denkt het niet: “Weer een winkel met kleding”’, zegt de directeur. De Japanse modespeler onderscheidt zich volgens hem wel van anderen door de meer tijdloze ontwerpen. “We zijn geen trendy merk, wij bieden kwalitatieve kleding voor elke dag.”
Uniqlo wilde al eerder naar Nederland, maar kon geen geschikt pand vinden, zegt head of marketing Odilia d’Aramon-Guépin. “Om onze collecties onder één dak te brengen hebben we veel vierkante meters nodig en die plekken zijn schaars.” Uniqlo trekt in september in het voormalig pand van Forever 21 en heeft daar de beschikking over ruim tweeduizend vierkante meter.
De Amsterdamse winkel wordt de grootste van de Benelux en een van de grootste in Europa. Nederland wordt de 21ste markt wereldwijd voor Uniqlo en de achtste in Europa.
Seb Seb 18 jun, 23:31
eddy white 18 jun, 20:09
Seb Seb 18 jun, 15:20
Machiel R 18 jun, 14:56
Seb Seb 18 jun, 12:10