Flinders zet duurzame merken in de schijnwerpers

Flinders zet duurzame merken in de schijnwerpers

Flinders start met de verkoop van refurbished design en lanceert producten die zijn gemaakt van gerecyclede materialen. De items worden gebundeld in de categorie duurzaam design, die in 2020 goed moet zijn voor vijftien procent van de omzet. Dat heeft de woonretailer dinsdag bekendgemaakt.

De refurbished producten bestaan onder meer uit opgeknapte bureaustoelen en tafels, waarbij versleten onderdelen als armleggers en wielen zijn vervangen door nieuwe. Klanten krijgen vijftig tot tachtig procent korting op de nieuwprijs.

De producten zijn afkomstig van merken als Vitra, Herman Miller en Gispen. Flinders werkt voor deze categorie samen met Workbrand uit Eindhoven, dat gespecialiseerd is in refurbished design.

Andere producten met een duurzaam tintje zijn onder meer stoelen van oceaan plastic, lampen van gerecycled karton en opbergmanden van gerecyclede PET-flessen. Flinders zegt met de nieuwe categorie tegemoet te komen ‘aan de groeiende vraag nar duurzame woonproducten’. “Op zich zijn al onze producten duurzaam te noemen aangezien de levensduur ervan hoog is, maar sommige merken gaan nog een stapje verder en deze zetten we graag in de schijnwerpers”, aldus ceo Geert-Jan Smits.

RetailTrends