Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf onderzoeken.
E-commerce in België is 11,84 miljard waard in 2018
Met veertig procent van de consumenten die over de grens winkelen en een gunstig e-commercelandschap, geldt België als een ‘gouden kans’ voor retailers. In het rapport van de Ecommerce Foundation kom je alles over deze markt te weten. Wist je bijvoorbeeld dat de b2c-omzet jaarlijks met minstens twaalf procent groeit, de meest Belgische consumenten op de laptop winkelen en ze steeds meer in het buitenland kopen?
Lees verder bij Ecommerce News: http://bit.ly/2IeWADR/
Geef online shoppen nog niet de schuld van de retailapocalyps
Webwinkels krijgen vaak de schuld van de misère van fysieke retailers. Nieuw onderzoek over retailconsumptie kan er echter op wijzen dat de...
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf onderzoeken.
E-commerce in België is 11,84 miljard waard in 2018
Met veertig procent van de consumenten die over de grens winkelen en een gunstig e-commercelandschap, geldt België als een ‘gouden kans’ voor retailers. In het rapport van de Ecommerce Foundation kom je alles over deze markt te weten. Wist je bijvoorbeeld dat de b2c-omzet jaarlijks met minstens twaalf procent groeit, de meest Belgische consumenten op de laptop winkelen en ze steeds meer in het buitenland kopen?
Lees verder bij Ecommerce News: http://bit.ly/2IeWADR/
Geef online shoppen nog niet de schuld van de retailapocalyps
Webwinkels krijgen vaak de schuld van de misère van fysieke retailers. Nieuw onderzoek over retailconsumptie kan er echter op wijzen dat de manier waarop mensen winkelen eigenlijk niet veel is veranderd in het digitale tijdperk. Klanten kopen nog altijd kleding in de winkelstraat en dan geen goedkope kleding die na een paar keer wassen uit elkaar valt.
Lees verder bij Racked: http://bit.ly/2IeWeNx.
Nieuw onderzoek vindt kloof tussen digitale strategieën en performance en hoe je die overbrugt
Bijna alle beslissingsbevoegden vinden digitale prestaties essentieel voor zakelijk succes. Echter geeft 95 procent van dezelfde groep aan dat grote drempels – zoals budgetbeperkingen, legacy-netwerken en gebrek aan inzicht – hen belemmeren in het doorontwikkelen van digitale strategieën en het bieden van de performance en customer experience die tegenwoordig nodig zijn.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2Kc1OVY.
Zestig procent van de wereldwijde shoppers geeft de voorkeur aan een Amazon Go-achtige ervaring
Wereldwijd vinden vier van de vijf consumenten dat banken, overheden, retailers of verzekeraars geen geïntegreerde experience bieden. Dat ontdekte Mulesoft uit onderzoek onder ruim achtduizend consumenten. Ook blijkt dat zestig procent van de consumenten het liefst via een 'Amazon Go'-ervaring winkelt, waarbij ze producten in de winkel kunnen kopen zonder gebruik te maken van een caissière of kassa.
Lees verder bij Internet Retailing: http://bit.ly/2lqk6ob.
Kunstmatige intelligentie, computervisie en robots bezorgt geduldige retailers ROI op lange termijn
Traditionele retailers kunnen hun kansen om relevant te blijven verhogen als ze kunstmatige intelligentie, computervisie en robots effectief inzetten. Dan moeten ze ROI op lange termijn wel belangrijker vinden dan snel resultaat.
Lees verder bij ABI Research: http://bit.ly/2MN9QTC.