Kruidvat richt zich in Spanje op toeristen

Kruidvat richt zich in Spanje op toeristen

Kruidvat heeft maandag een tijdelijke winkel in de Spaanse kustplaats Palamós geopend. De drogisterijketen richt zich daarmee op Nederlandse vakantiegangers die ‘hun vertrouwde verzorgingsproducten’ missen.

Driekwart van de Nederlandse toeristen ontdekt op de vakantiebestemming dat verzorgingsartikelen in de bagage ontbreken, zegt Kruidvat op grond van onderzoek onder duizend consumenten. De retailer zegt met de pop-up store bovendien in te spelen op de behoefte van zeventig procent van hen om verzorgingsartikelen ‘gewoon thuis’ te kopen. Ook zegt meer dan de helft het liefst advies te krijgen in de eigen taal en is de kans op een miskoop in het buitenland groter. Zo’n twee op de tien respondenten heeft weleens een verkeerd product gekocht in het buitenland, doordat ze de taal op de verpakking niet goed begrepen. 

De pop-up store in de badplaats aan de Costa Brava bevindt zich op een steenworp afstand van de boulevard. “Producten waaraan onze klanten gehecht zijn, brengen wij op een van de populairste vakantiebestemmingen in Spanje letterlijk naar hen toe”, aldus directeur marketing Brenda Smith. De winkel blijft vier weken geopend en wordt bemand door zeven Nederlandse Kruidvat-medewerkers. Klanten kunnen er terecht voor onder meer shampoo, zonnebrand, babyvoeding en strandaccessoires. 

Een woordvoerder van Kruidvat liet vorige maand aan RetailNews weten dat de tijdelijke winkel niet als opmaat voor reguliere winkels in Spanje gezien moet worden. “We zien dit als een eenmalige actie en hebben geen concrete plannen voor uitbreiding.” Ceo Gerard van Breen zei twee jaar geleden wel dat Kruidvat Spanje als een interessante markt ziet.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!