Hornbach heeft zijn omzet in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar met 2,7 procent zien oplopen. De Duitse bouwmarktketen was in de maanden maart tot en met mei goed voor 1,2 miljard euro omzet.
De omzetgroei is volledig afkomstig uit het buitenland: in Duitsland liep de omzet iets terug naar 612,7 miljoen euro. In de acht andere landen in Europa, waaronder Nederland, steeg de omzet met 6,3 procent naar 549,4 miljoen euro.
Hornbach groeit onder meer door de opening van twee nieuwe winkels, in Zwolle en het Zwitserse Affoltern. In Nederland groeide de omzet volgens de retailer opnieuw met dubbele cijfers. De afgelopen drie boekjaren werden al met dubbele groeicijfers afgesloten.
Hornbach beschikt momenteel over veertien vestigingen in Nederland. In het najaar van 2019 wordt de vijftiende geopend in Duiven, de eerste op Gelderse bodem. “En we treffen tevens voorbereidingen voor bouwmarkten in andere plaatsen in het oosten van Nederland”, aldus algemeen directeur Evert de Goede.
De winstgevendheid van het Duitse bouwmarktconcern liep in het eerste kwartaal wat terug, doordat het lenteseizoen in vergelijking met vorig jaar later op gang kwam. Hornbach verwacht die achterstand in de rest van het jaar weer in te lopen.
Reacties 0