De Amsterdamse kunst- en kledinggalerie van Oallery

De Amsterdamse kunst- en kledinggalerie van Oallery

Drie verdiepingen, drie aparte 'belevingen'. Zo laat de winkel van Oallery in de Amsterdamse Nieuwe Spiegelstraat zich in een notendop omschrijven. Klanten vinden er een mix van kleding van verschillende labels en opvallende kunstcreaties.

Oallery komt voort uit Osbbat, een Amsterdams streetwearlabel dat bekendheid en een selecte groep fans verwierf door pop-up locaties in steden als Los Angeles, Shanghai en Taipei. De gekozen locatie in Amsterdam is opvallend, aangezien de buurt vooral bekendstaat om zijn antiekwinkels, terwijl de modeboetieks toch vooral elders in de stad te vinden zijn. De winkel beslaat over drie verdiepingen zo'n 275 vierkante meter van een pand uit het begin van de twintigste eeuw en bezoekers vinden op elke een andere setting en aanbod.

Drie verdiepingen, drie aparte 'belevingen'. Zo laat de winkel van Oallery in de Amsterdamse Nieuwe Spiegelstraat zich in een notendop omschrijven. Klanten vinden er een mix van kleding van verschillende labels en opvallende kunstcreaties.

Oallery komt voort uit Osbbat, een Amsterdams streetwearlabel dat bekendheid en een selecte groep fans verwierf door pop-up locaties in steden als Los Angeles, Shanghai en Taipei. De gekozen locatie in Amsterdam is opvallend, aangezien de buurt vooral bekendstaat om zijn antiekwinkels, terwijl de modeboetieks toch vooral elders in de stad te vinden zijn. De winkel beslaat over drie verdiepingen zo'n 275 vierkante meter van een pand uit het begin van de twintigste eeuw en bezoekers vinden op elke een andere setting en aanbod.

Oallery spreekt van zijn 'state of the art gallery', waarbij ruimte wordt gemaakt voor moderne kunst en collecties van uiteenlopende modeontwerpers. Bij binnenkomst valt de aandacht allereerst op de producten van het eigen merk Osbbat en op de hoogtepunten van de kunstwerken die op de bovenverdieping te vinden zijn. Ook zijn op de begane grond wisselende pop-up winkels en evenementen te vinden. De eerste is een samenwerking met # FR2 uit Japan.

De tweede verdieping is gecentreerd rond een opvallende boominstallatie en presenteert Japanse merken zoals WTAPS, Visvim, Ambush en Neighborhood, in de meeste gevallen exclusief voor Amsterdam. Afgeschermd door een muur is een ingebouwde houten kast te vinden vol met de iconische Bearbrick-actiefiguren van Medicom. Op de bovenste verdieping is een speciale tentoonstellingsruimte te vinden, waar momenteel werken worden getoond van de Australische kunstenaar Pauly Bonomelli.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!