Trendhopper wil weer groeien met eigen collectie

Trendhopper wil weer groeien met eigen collectie

Trendhopper denkt in Nederland weer naar 25 tot dertig winkels te kunnen groeien. “Eigenlijk moeten we ieder jaar met vier tot vijf vestigingen groeien”, zegt formulemanager John Sluyter tegenover RetailTrends.

Trendhopper telde op het hoogtepunt zestig winkels en daar zijn er nu nog zeventien van over. De woonwinkelketen heeft de ambitie om in drie jaar uit te groeien tot een omnichannel retailer met een eigen collectie onder private label. Eind dit jaar wordt een samenwerking gestart met freelance designers, zodat volgend jaar vijftien tot twintig procent van het assortiment uit eigen collectie bestaat. Uiteindelijk wil hij toe naar een volledig eigen collectie. “Dan kun je ook een andere prijs vragen, want consumenten zijn altijd bereid iets meer te betalen als je wat anders te bieden hebt.”

Het bedrijf test verder een nieuw concept in de winkels in Eindhoven en Breda: Trendhopper by Trendhopper. “Trends die we wereldwijd signaleren, staan daarbij centraal”, aldus Sluyter. Dat wordt volgens hem doorgevoerd in collectie in de winkel, aankleding en marketingmix, bijvoorbeeld via tips voor trendy hotels, restaurants of steden. Trendhopper, dat nu vooral consumenten tussen de veertig en vijftig jaar trekt, hoopt daarmee de jongere doelgroep aan te spreken.

Het hoofdkantoor van inkooporganisatie VME is onlangs verhuisd naar Amersfoort. Vandaaruit wil Trendhopper alle online bestellingen gaan afhandelen. Nu wordt dat nog vanuit de winkels zelf geregeld. “Dan vráág je gewoon om fouten. Bovendien kost het veel tijd en er blijft geen marge meer over. We stoppen met die onzin”, aldus Sluyter.

Lees op RetailTrends meer over de ambitie van Trendhopper.

RetailTrends