PVH Corp., een van de grootste kledingconcerns ter wereld, heeft zich aangesloten bij Fashion for Good. Het moederbedrijf achter onder meer Tommy Hilfiger en Calvin Klein wil daarmee zichzelf en de mode-industrie verder helpen op duurzaamheidsvlak.
Fashion for Good is een foundation die met merken, retailers, fabrikanten en innovators werkt aan een duurzamere kledingindustrie. PVH moet een rol spelen in de innovatie-agenda van Fashion for Good, onder meer door focusgebieden te definiëren en als mentor te fungeren van startups. Op zijn beurt krijgt PVH toegang tot de marktklare innovaties die via Fashion for Good van de grond komen. PVH levert ook een bijdrage aan de Fashion for Good Experience, een tentoonstelling over de kledingindustrie die in oktober voor publiek opengaat in Amsterdam.
De Fashion for Good-agenda past bij het PVH-programma voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, reageert group vice president corporate responsibility Marissa Pagnani McGowan van het kledingconcern. Dat programma is gericht op samenwerken aan innovaties. “Disruptieve circulaire technologie ontsluit uitdagingen op het gebied van grondstoffen en afval.”
Fashion for Good is vorig jaar opgericht, met de C&A Foundation als founding partner. Daarnaast doen spelers als Zalando, Adidas, Kering, Galeries Lafayette en Target mee.
Lees op RetailTrends meer over de missie van Fashion for Good en de rol van C&A.
Reacties 0