Kwakkelend H&M gaat ook lampen en meubels verkopen

Kwakkelend H&M gaat ook lampen en meubels verkopen

H&M heeft zijn omzet in Nederland in het eerste halfjaar met drie procent zien teruglopen. Omgerekend naar Zweedse kronen was er nog wel sprake van een stijging van één procent naar 3,7 miljard, zo blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers. 

H&M zag de omzet in Nederland in lokale valuta vorig jaar al met zeven procent teruglopen. In het tweede kwartaal, dat tot eind mei liep, kwam de daling uit op vier procent. In het eerste kwartaal was sprake van een omzetdaling van één procent.

De totale omzet van het modeconcern is in het eerste halfjaar iets teruggelopen van naar 113,9 miljard Zweedse kronen (elf miljard euro). Daarnaast daalde de winst met ruim een kwart tot zes miljard kronen.

Topman ceo Karl-Johan Persson spreekt van een zwaar eerste halfjaar, doordat de retailer te veel voorraad had en kampte met ‘enkele onevenwichtigheden in het assortiment van H&M’. “Als onderdeel van ons transformatieproces passen we onze logistieke systemen aan om onze supplychain nog sneller, flexibeler en efficiënter te maken”, zegt hij. Dat zou gepaard gaan met tijdelijke onderbrekingen, die in een aantal grote markten een negatieve impact hebben gehad op de verkopen.

Het modeconcern maakt verder bekend dat het aanbod van H&M Home in de tweede helft van het jaar wordt uitgebreid. Klanten kunnen er straks ook terecht voor lampen en meubels. Dit jaar worden acht standalone winkels van H&M Home geopend. In totaal telt H&M nu ruim 4.800 winkels.

Reacties 1


Max Hollander 8 jul, 19:22

Als retailer moet ik toch wat kwijt. Constatering dat H&M de weg kwijt is . In Apeldoorn net geopend groter mooier beter. Maar geen paskamers. Gevolg klanten die de beleving van de winkel gaan missen. Langs de winkel heen lopen omdat in het achterhoofd blijft hangen dat passen een aanslag op je humeur is. En als klap op de vuurpijl medewerkers die zeggen dat H&M een keuze heeft gemaakt om minder paskamers toe te passen. Zodat de winkeloppervlakte groter wordt. Maar ja de klanten blijven weg en dit komt door ??????

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!