Deze winkel is klaar voor Instagram

Deze winkel is klaar voor Instagram

Dat Galeria Melissa wel wat met kunst heeft, wisten we al. En aangezien Instagram voor hedendaagse kunstuitingen steeds vaker de plek is waar je moet zijn, heeft het Braziliaanse schoenenmerk zijn winkel in New York een tijdelijke installatie geplaatst die gegarandeerd Instagrammable is. Het kunstwerk heeft zowel digitale als analoge elementen en is tot eind augustus te bewonderen.

Om haar warme gevoelens voor de creatieve gemeenschap nog eens te benadrukken, heeft Melissa de opkomende Britse kunstenaar Natalia Stuyk uitgenodigd om de winkel van een nieuwe kunstzinnige uitstraling te voorzien. Bezoekers belanden direct bij binnenkomst in een soort digitale trip, dankzij de looping-animatie op de lcd-muren, geaccentueerd door gigantische 3D-sterren. In de rest van de winkel hangen overal glinsterende sterren die de ruimt een 'speels...

Dat Galeria Melissa wel wat met kunst heeft, wisten we al. En aangezien Instagram voor hedendaagse kunstuitingen steeds vaker de plek is waar je moet zijn, heeft het Braziliaanse schoenenmerk zijn winkel in New York een tijdelijke installatie geplaatst die gegarandeerd Instagrammable is. Het kunstwerk heeft zowel digitale als analoge elementen en is tot eind augustus te bewonderen.

Om haar warme gevoelens voor de creatieve gemeenschap nog eens te benadrukken, heeft Melissa de opkomende Britse kunstenaar Natalia Stuyk uitgenodigd om de winkel van een nieuwe kunstzinnige uitstraling te voorzien. Bezoekers belanden direct bij binnenkomst in een soort digitale trip, dankzij de looping-animatie op de lcd-muren, geaccentueerd door gigantische 3D-sterren. In de rest van de winkel hangen overal glinsterende sterren die de ruimt een 'speels feestgevoel' moeten geven. Hoogtepunt is volgens de kunstenares zelf de spiegelkamer, ook weer gevuld met glinsterende strengen van sterren.

De tentoonstelling heeft de naam Paraíso meegekregen, wat zowel in het Spaans als Portugees paradijs betekent. "Ik wilde het gevoel van onstapping en ontzag inboezemen dat je krijgt als je iets digitaal bekijkt, waarbij je een beetje verwijderd raakt wat je aan het kijken bent", omschrijft Stuyk haar eigen creatie. "Het was vooral dit thema van escapisme en het achterlaten van je algemene routine dat me inspireerde."

Galeria ziet het levendig houden van zijn winkels als hoogste prioriteit. Daarom worden er naast de kunsttentoonstellingen regelmatig events georganiseerd. Melissa ziet de huidige drie winkels in New York, Londen en São Paulo vooral als een marketingtool. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!