Uniqlo zint op meer toplocaties in Nederland

Uniqlo zint op meer toplocaties in Nederland

Uniqlo baseert zijn uitbreidingsplannen in Nederland op de ervaringen met de Amsterdamse winkel, die eind september opent. “De kans is groot dat we naast Amsterdam meer winkels op A-locaties zullen openen”, zegt head of marketing Odilia d'Aramon-Guépin van Uniqlo Europe in het AD.

Uniqlo opent op 28 september in de Amsterdamse Kalverstraat. Nederland past goed bij de Japanse fashionketen, zegt d’Aramon-Guépin. “Eigenlijk is het best gek dat we hier nog niet zaten.” Ze wijst op de voorkeur van Nederlandse consumenten voor casual en functionele kleding die niet te duur is. Als de basis in Amsterdam is gelegd, beslist Uniqlo over uitbreiding. “Dat vergt behoorlijk wat voorbereiding.”

Uniqlo trekt in Amsterdam in het voormalige pand van Forever 21. Het wordt met ruim tweeduizend vierkante meter de grootste winkel in de Benelux en een van de grootste in Europa. De vestiging biedt plaats aan tachtig tot honderd medewerkers. “Dat lijkt veel, maar het is typisch Japans om klanten in de watten te leggen”, aldus de marketingbaas. 

Nederland wordt het achtste Europese land voor Uniqlo. De retailer heeft momenteel al winkels in België, Duitsland, Spanje, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Rusland. In augustus gaat de eerste vestiging in Zweden open.
 

Reacties 3


Roel van de laar 5 jul, 10:14

het oude pand van Marks&Spencer in Den Haag is TOP locatie voor Uniqlo :)


C.H. Choi 5 jul, 12:32

Misschien naar "The mall of the Netherlands"?


Rene de Bruin 6 jul, 03:33

In Azie zeker een aanwinst in de fashionretail, filialen bezocht in Bangkok, Singapore en Hong Kong, ik ben ook in Antwerpen en Londen geweest, maar ik vind Uniqlo in Europa absoluut in tegenstelling tot wat de HOM verteld, niet echt een aanvulling voor Nederland, zeker gezien de verhouding kwaliteit/prijs.
Overall veel basic products voor een vergelijkbare prijs bij de concurent, dus ik zou eerst de resultaten Amsterdam even afwachten voor er teveel openen, die tegenvallen in het uiteindelijk resultaat.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!