Dit is de Rotterdamse trots van Perry Sport

Na Utrecht en Amsterdam is het nu de beurt aan Rotterdam om een flagshipstore van Perry Sport te verwelkomen. De sportwinkelketen heeft daar zijn winkel aan de Lijnbaan verruilt voor een plek in de Hoogstraat, waar voorheen Blokker gevestigd was. Het nieuwste vlaggenschip is onder meer uitgerust met een ‘experience box’ en ‘your personal fit-station’.

Na Utrecht en Amsterdam is het nu de beurt aan Rotterdam om een flagshipstore van Perry Sport te verwelkomen. De sportwinkelketen heeft daar zijn winkel aan de Lijnbaan verruilt voor een plek in de Hoogstraat, waar voorheen Blokker gevestigd was. Het nieuwste vlaggenschip is onder meer uitgerust met een ‘experience box’ en ‘your personal fit-station’.

Het naoorlogse historische winkelpand, dat in handen is van het vastgoedfonds van de familie Blokker, is zo’n tien jaar terug grondig gerenoveerd. VanHaren zit er al enige jaren in de kelder en heeft met Perry Sport nu een nieuwe bovenbuurman gekregen. De sportretailer heeft gekozen voor een ruimtelijke en lichte omzet, met ‘veel aandacht voor persoonlijke service, beleving en hier en daar een Rotterdams ‘tintje’. Denk bijvoorbeeld aan muurschilderingen met 010.

De zogenoemde experience box, waar klanten kleding kunnen personaliseren en verschillende events, trainingen en try-outs worden georganiseerd, werd als eerste in Hoog Catharijne geïntroduceerd. Rotterdamse ondernemers kunnen de ruimte ook gebruiken voor actieve events.

In het ‘your personal fit-station’ kan sportuitrusting worden gepersonaliseerd. Ook de in 2016 bij Perry geïntroduceerde SafeSize-scan is daar te vinden. Daarmee wordt met behulp van een 3D-scan schoenadvies gegeven aan volwassenen en kinderen voor elk type schoen.

Perry is – evenals Aktiesport – sinds het faillissement van twee jaar geleden in handen van het JD Sports. De nieuwe Britse eigenaar bracht het aantal winkels terug van 45 naar veertig. Het ideale aantal winkels ligt volgens marketing- en salesdirecteur Bote Galema rond de dertig, die groter zijn en op betere locaties zitten. Behalve de opening van flagshipstores in Utrecht en Rotterdam, gaan ook filialen in Nijmegen en Amstelveen dit jaar op de schop.

Beeld: Sabine Henzing

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen