Casa ziet vooral concurrentie in de modebranche, waar verschillende spelers hun aanbod hebben aangevuld met interieur- en decoratiespullen. Als voorbeeld wijst ceo Giane Van Landuyt naar Sissy-Boy. “Daar zie je een paar interieurproducten staan, maar voor ons is het echt de corebusiness”, vertelt ze in het zomernummer van RetailTrends.
Casa kan volgens Van Landuyt door het internationale inkoopnetwerk dit soort producten tegen een betaalbare prijs verkopen. De opvolger van Xenos is ‘een belevingswinkel die met degelijke kwaliteit een betaalbaar alternatief biedt voor dure designmerken’, stelt zij. “Ik zeg altijd: ‘Je kunt een bord kopen in de supermarkt, of kiezen voor iets meer afwerking aan tafel.’ Wij verkopen feelgoodproducten, die het leven iets aangenamer maken.”
Casa bouwt in totaal 110 vestigingen van Xenos om, waarvan er vijftig nog dit jaar hun deuren openen. De winkel in Utrecht ging ruim een maand terug als eerste open en heeft inmiddels navolging gekregen in steden als Breda, Eindhoven en Maastricht.
Ab Blokker beschouwt Casa als zijn levenswerk en blijft volgens Van Landuyt heel geïnteresseerd in de formule. Ze noemt hem ‘een bijzondere en loyale supporter’. “Hij zal niet bij de eerste slechte wedstrijd zijn supporterskaart in de ring gooien.”
In het zomernummer van RetailTrends wordt dieper ingegaan op het nieuwe plan van Van Landuyt, dat Casa opnieuw op de kaart moet zetten. Klik hier om het magazine digitaal te lezen. Nog geen member? Klik dan hier voor meer informatie.
Casa op het Retail & Brands Festival
Giane Van Landuyt is één van de sprekers tijdens de derde editie van het Retail & Brands Festival, die op 6 september plaatsvindt in Utrecht. Ook retailers als Rituals, Miss Etam, Ace & Tate, Lush en Vitaminstore staan op het programma. Ga naar retailandbrandsfestival.nl voor meer informatie en om je aan te melden.
Reacties 0