Ray-Ban opent eerste twee brandstores in Nederland

Ray-Ban opent in kort tijdsbestek zijn eerste twee eigen winkels in Nederland. Deze maand vestigt het brillenmerk zich in Den Haag, nadat er vorige maand al een winkel in Amsterdam werd geopend.

De brandstore in de hoofdstad is gevestigd in de Kalverstraat. In Den Haag heeft Ray-Ban een langjarig huurcontract gesloten voor een winkel in De Passage, meldt vastgoedbeheerder ASR. Het merk opent in de Spuistraat en krijgt er de beschikking over zestig vierkante meter op de eerste etage en 75 op de tweede.

Ray-Ban opende zijn eerste flaghipstore in 2015 in New York. Sindsdien kwamen er onder meer vestigingen bij in Shanghai en Tokio, terwijl onlangs in Londen de eerste flagshipstore in Europa openging.

Ray-Ban beschouwt de fysieke winkels als ‘een interactieve plek’, waar consumenten de ‘unieke ervaring en cultuur van Ray-Ban kunnen omarmen’. “We willen een ervaring creëren en niet alleen een winkel voor klanten van Ray-Ban”, aldus global brand director Alessandro Chiarelli.

Ray-Ban is eigendom van Luxottica, dat wereldwijd al zo’n negenduizend winkels exploiteert. Het Italiaanse brillenconcern is ook eigenaar van onder meer Sunglass Hut, dat is ons land vestigingen heeft in Amsterdam en Batavia Stad.

RetailTrends