Blokker start met online boekenverkoop

Blokker start met online boekenverkoop

Blokker heeft de handen ineengeslagen met de Haagse boekhandel Paagman. Daardoor wordt het onlineassortiment uitgebreid met een boekencategorie, die uit ruim vijftigduizend titels bestaat.

Met de nieuwe categorie zegt Blokker zijn propositie ‘alles voor in en om het huis’ te versterken. Paagman sluit zich aan op Blokkers marktplaats Connect!, die in 2016 werd gelanceerd. Momenteel zijn daar zo’n honderd verkooppartners bij aangesloten en is het onlineassortiment van de winkelketen gegroeid tot tweehonderdduizend producten. 

“Door de toevoeging van een breed assortiment boeken aan het huidige online assortiment breidt Blokker.nl als omnichannel huishoudspecialist nog verder uit”, reageert directeur e-commerce Peter Scholtes. Fabian Paagman spreekt van een logische samenwerking, waarbij ‘beide partijen doen waar ze goed in zijn’. Het assortiment moet op termijn worden uitgebreid met kantoor- en cadeauartikelen van de boekenverkoper.

Blokker sloeg vorig jaar al de handen ineen met AO.nl, waardoor witgoedproducten aan de webwinkel werden toegevoegd. Het platform voor externe verkopers werd twee jaar terug gelanceerd onder de naam Nextail Connect!, maar Nextail wordt volgend jaar als aparte organisatie opgeheven.

Reacties 11


ikke weet het 19 jul, 12:27

[Deze reactie is door de gebruiker verwijderd]

ikke weet het 19 jul, 12:30

Dus niet Blokker start met de verkoop, maar gewoon een ander bedrijf wat gebruik maakt van de site van Blokker.

net zoals veel winkeliers doen bij Bol en Amazon


Reinder Koornstra 19 jul, 13:08

Wat zielig, eigenlijk!
Blokker en boeken, wát een combinatie: Clancy naast de zwabbers!
Echt, bij Blokker heeft de paniek toegeslagen!


Ton Bos 19 jul, 14:21

Inderdaad, wat een misverstanden! Verkeerde ‘kop’ dus, zoals je helaas vaker ziet. Een van de mooiste en grootste boekhandels van NL gaat nu ook het Blokker platform gebruiken voor het bereiken van grotere en nieuwe doelgroepen. Daar is niks mee en kan weer teniet worden gedaan als het niet werkt. Beetje meer respect voor het mooie bedrijf Paagman en het ondernemerschap van de nieuwe generatie is m.i. op z’n plaats.


Lucas Verweijen 19 jul, 18:38

Schoenmaker blijf bij je leest! Geldt voor beide bedrijven.


walter landesbergen 20 jul, 10:19

Jammer. Vind Paagman een sterker merk dan Blokker. Weet niet of deze match zo goed is. Persona's lijken me te verschillend.


Peter den Boer 20 jul, 10:26

“Door de toevoeging van een breed assortiment boeken aan het huidige online assortiment breidt Blokker.nl als omnichannel huishoudspecialist nog verder uit”,
Wat heeft de verkoop van boeken te maken met het huishouden?
Het is begrijpelijk dat Blokker zoekt naar nieuwe mogelijkheden, maar de logica van bovenstaande opmerking van de directeur E-commerce volg ik niet.


F. C. J. M. Koster 20 jul, 11:01

Een kat in nood maakt rare sprongen.


Filip Otten 20 jul, 12:36

Weer staat de klant niet centraal. Dit sluit niet aan bij De DNA en propositie van Blokker.
Ooit customer research gedaan wat ze eigenlijk verwacht bij Blokker??


Seb Seb 20 jul, 13:42

Het grote probleem van Blokker is dat ze geen flauw benul hebben wie eigenlijk hun klant is. Die zijn ze al jaren geleden uit het oog verloren en de klant is Blokker al jaren geleden uit het oog verloren.

De Blokker familie had beter erkend dat Blokker dood is, het winkelnetwerk verdeeld onder BigBazar en Casa (waar ze eigenaar van is buiten Blokker Holding) en het geld geïnvesteerd in internationale uitbreiding van de BigBazar formule. In het Action segment zit nog volop ruimte voor een tweede speler.


Reinder Koornstra 20 jul, 17:02

Beste Ton Bos,
Ik had echt nog nooit van die boekhandel gehoord, maar natuurlijk het bedrijf dit nieuws zélf in de publiciteit moeten brengen. Maar het blijft een feit dat Blokker er gelijk bovenop is gesprongen door het als uitbreiding van hun assortiment te verkopen!
En waarom Paagman nou het Blokker platform gebruikt?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!