Modehuis Fendi heeft al talloze boetieks verspreid over de wereld, maar Nederland ontbrak nog. Tot deze maand, want het luxemerk heeft zijn deuren geopend in Amsterdam. En voor een label als Fendi is er dan natuurlijk maar één aangewezen plek: de P.C. Hooftstraat.
Het in 1925 opgerichte Fendi heeft in Amsterdam zijn intrek genomen in het pand waar Karen Millen onlangs vertrok. Het gebouw stamt uit halverwege de negentiende eeuw en geeft het modehuis de beschikking over 230 vierkante meter, verspreid over twee verdiepingen. Gekozen is voor een eigentijdse inrichting, met strakke lijnen en verfijnde verlichting. Tegelijkertijd ontbreekt de overdaad niet, met marmer, hout en zorgvuldig uitgezochte meubels en armaturen die het gevoel van luxe versterken.
Modehuis Fendi heeft al talloze boetieks verspreid over de wereld, maar Nederland ontbrak nog. Tot deze maand, want het luxemerk heeft zijn deuren geopend in Amsterdam. En voor een label als Fendi is er dan natuurlijk maar één aangewezen plek: de P.C. Hooftstraat.
Het in 1925 opgerichte Fendi heeft in Amsterdam zijn intrek genomen in het pand waar Karen Millen onlangs vertrok. Het gebouw stamt uit halverwege de negentiende eeuw en geeft het modehuis de beschikking over 230 vierkante meter, verspreid over twee verdiepingen. Gekozen is voor een eigentijdse inrichting, met strakke lijnen en verfijnde verlichting. Tegelijkertijd ontbreekt de overdaad niet, met marmer, hout en zorgvuldig uitgezochte meubels en armaturen die het gevoel van luxe versterken.
Op de begane grond is de damescollectie te vinden, met kleding, accessoires, tassen en brillen. Aan het uiteinde, in een uitbreiding met een glazen dak, is een ruimte waar klanten even kunnen neerploffen. Een met marmer beklede trap leidt naar de kelderverdieping, waar Fendi's herencollectie te vinden is. De omgeving is daar ingetogener en het ontwerp kenmerkt zich door donkere tinten. Ook voor de heren is een zithoek gecreërd, met een sofa en een met leer beklede bank.
Fendi had al eigen winkels in onder meer Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. In Nederland is het label te koop bij de Bijenkorf en Shoebaloo. Het merk is onderdeel van LVMH en heeft Karl Lagerfeld als creatief directeur.