'Populariteit fysiek reisbureau neemt verder af'

'Populariteit fysiek reisbureau neemt verder af'

Twee derde van de vakantieboekingen in de zomer van 2017 is gedaan via internet. Nog ruim een op de tien werd persoonlijk bij een reisbureau of reisagent geboekt, blijkt uit cijfers van het CBS.

Een bezoek aan een reisbureau staat met een aandeel van 11,6 procent nog op de tweede plaats na online, maar krijgt concurrentie van boekingen via e-mail, sms en WhatsApp. Die categorie was vorig jaar al goed voor bijna tien procent van de vakanties. Voor buitenlandse vakanties werd het verblijf in 41 procent van de gevallen bij een online of fysiek reisbureau geboekt, bij binnenlandse vakanties in 55 procent van de gevallen.

Drie jaar geleden bleek nog uit onderzoek van reisbrancheorganisatie ANVR dat een kwart van de consumenten een fysiek reisbureau bezocht voor het boeken van een pakketreis. Bij alleen het boeken van vervoer of een accommodatie, gaf destijds al zeventig tot tachtig procent de voorkeur aan online.

Het komen van nieuwe spelers en verdwijnen van traditionele partijen in de reisbranche zorgt ervoor dat consumenten juist nu behoefte hebben aan reisbureaus, zei topman Don Kaspers van D-rt Groep twee jaar terug in RetailTrends. “We zijn in een tijd terechtgekomen waarin de consument het spoor bijster aan het raken is.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!