McDonald’s heeft zijn wereldwijde vergelijkbare omzet in het tweede kwartaal met vier procent zien toenemen. Daarmee boekt de fastfoodketen voor het twaalfde kwartaal op rij like-for-like groei.
De totale omzet van McDonald’s daalde met twaalf procent, als gevolg van het afstoten van vestigingen aan franchisenemers. Daardoor kwam de totale omzet uit op 5,35 miljard dollar, tegenover ruim zes miljard een jaar eerder.
In het zogeheten high growth-segment van McDonald’s, waaronder ook Nederland valt, liep de vergelijkbare omzet met 2,4 procent. Dat komt vooral door de sterke resultaten in Italië en de positieve ontwikkelingen in het grootste deel van het segment, terwijl Zuid-Korea deels de rem op de groei houdt. In het lead segment, de grootste markten van de retailer, groeide de omzet met 4,9 procent.
De nettowinst van McDonald’s steeg met vier procent tot bijna 1,5 miljard dollar. Topman Steve Easterbrook toont zich tevreden over de resultaten. “We zijn ervan overtuigd dat we de juiste strategie voeren om winstgevende groei op lange termijn te realiseren. "
Reacties 0