'Forse toename in agressieve verkooppraktijken'

'Forse toename in agressieve verkooppraktijken'

Het aantal meldingen van oneerlijke verkooppraktijken via de telefoon neemt sterk toe. Informatieplatform ConsuWijzer van de Autoriteit Consument & Markt ontving hierover de afgelopen maanden honderden meldingen

Het gaat volgens de ACM onder meer om consumenten die worden gebeld met een aanbod voor cashback- en andere kortingsacties of een aanbod voor een vakantie. Consumenten die alleen hebben ingestemd met het ontvangen van informatie, zouden sterk onder druk worden gezet om te betalen. Vaak gebeurt dit vanuit het buitenland en trekken de personen hierachter zich weinig aan van de regels die consumenten beschermen. 

De toezichthouder maant consumenten die worden gebeld door een partij die ze niet vertrouwen het gesprek direct af te kappen. Daarnaast waarschuwt de ACM niet te betalen voor een overeenkomst die niet volgens de regels, zoals schriftelijkheidsvereiste en bedenktijd bij telefonische verkoop, tot stand is gekomen.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!