Mannenmodemerk KHRKTR houdt op te bestaan

Mannenmodemerk KHRKTR houdt op te bestaan

Het Nederlandse merk KHRKTR heeft ruim een jaar na de oprichting besloten zijn activiteiten te staken. Ondanks ‘positieve groei’ in de eerste drie seizoenen, is het niet gelukt de doelstellingen te behalen, zo laten oprichters Melvin Spaargaren en Stefan Compeer weten.

De herfst- en wintercollectie wordt in augustus als laatste  uitgeleverd en ondersteund aan klanten in Nederland, België en Duitsland. Een voorjaarscollectie voor 2019 komt er niet meer. KHRKTR laat weten de afwikkeling met klanten, partners en fabrikanten ‘uiterst correct’ af te ronden.

KHRKTR zette zichzelf vorig jaar als casual tailored mannenmodemerk in de markt, met kleding die from breakfast to bar kan worden gedragen. Het aanbod bestaat onder meer uit jasjes, chino’s en shirts. Het label wilde daarmee de strijd aangaan met Suitsupply en Van Gils, die volgens Compeer dezelfde positie proberen te claimen. “Ik zeg niet dat ze per se onsuccesvol zijn, maar consumenten blijven hen zien als pakkenmerken”, zo vertelde hij aan RetailTrends.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!