Het Nederlandse merk KHRKTR heeft ruim een jaar na de oprichting besloten zijn activiteiten te staken. Ondanks ‘positieve groei’ in de eerste drie seizoenen, is het niet gelukt de doelstellingen te behalen, zo laten oprichters Melvin Spaargaren en Stefan Compeer weten.
De herfst- en wintercollectie wordt in augustus als laatste uitgeleverd en ondersteund aan klanten in Nederland, België en Duitsland. Een voorjaarscollectie voor 2019 komt er niet meer. KHRKTR laat weten de afwikkeling met klanten, partners en fabrikanten ‘uiterst correct’ af te ronden.
KHRKTR zette zichzelf vorig jaar als casual tailored mannenmodemerk in de markt, met kleding die from breakfast to bar kan worden gedragen. Het aanbod bestaat onder meer uit jasjes, chino’s en shirts. Het label wilde daarmee de strijd aangaan met Suitsupply en Van Gils, die volgens Compeer dezelfde positie proberen te claimen. “Ik zeg niet dat ze per se onsuccesvol zijn, maar consumenten blijven hen zien als pakkenmerken”, zo vertelde hij aan RetailTrends.
Reacties 0