Takeaway.com heeft het eerste halfjaar afgesloten met een nettoverlies van 14,7 miljoen euro. Dat is een derde minder dan een jaar eerder, toen de maaltijdbezorger nog bijna 22 miljoen in het rood stond.
De omzet van het concern achter Thuisbezorgd.nl groeide met 42 procent tot ruim 110 miljoen euro. Nederland, waar de groei 34 procent bedroeg, blijft voor het platform van Jitse Groen met een omzet van 46,7 miljoen de grootste markt. Duitsland komt echter snel dichterbij en was in de eerste zes maanden van dit jaar goed voor 39,2 miljoen, een groei van 45 procent.
Takeaway.com wist zijn aangepaste ebitda te verbeteren van 15,5 tot 6,1 miljoen negatief. Alleen in Nederland was sprake van een positief resultaat van 25,2 miljoen euro, 23 procent meer dan een jaar geleden. De aangepaste ebitda in Duitsland bedroeg nog bijna 21 miljoen negatief, een verbetering van twaalf procent.
De etailer heeft inmiddels ruim 36 duizend restaurants aangesloten, zesduizend meer dan een jaar eerder. Het aantal klanten nam met bijna een kwart toe tot ruim 12,5 miljoen. Zij waren in totaal goed voor 41,7 miljoen bestellingen, een groei van dertig procent.
Takeaway.com wil binnen twee tot drie jaar een positieve ebidta-marge bereiken. "Nu we snel dichter bij de winstgevendheid komen, zien we de kracht van ons bedrijf toenemen”, aldus topman Jitse Groen.
Reacties 0