Zara start met een nieuwe systeem voor de bezorging van webwinkelbestellingen. Artikelen die online niet op voorraad zijn, kunnen rechtstreeks vanuit een nabijgelegen winkel worden verstuurd, meldt The Wall Street Journal.
Het nieuwe systeem wordt tot het einde van het jaar gelanceerd in tweeduizend winkels in 48 landen. De fast fashionketen verwacht verschillende voordelen. Zo krijgen klanten hun bestelling sneller en kunnen fysieke winkels relevant blijven in het e-commercetijdperk. Daarnaast kan Zara zijn voorraadniveaus beter managen.
Het idee van een volledige integratie tussen de winkel en webshop is ‘iets zeer strategisch’ voor Zara, zei topman Pablo Isla van moederconcern Inditex onlangs. De modeketen opende eerder dit jaar al een winkel in Londen die gericht is op het plaatsen en afhalen van onlinebestellingen. Online is inmiddels goed voor tien procent van de totale omzet van Inditex. Vorig jaar liep de onlineomzet met 41 procent op.
Reacties 0