ReBuy denkt nog niet aan fysieke winkels

ReBuy denkt nog niet aan fysieke winkels

Refurbished elektronicaverkoper reBuy sluit de opening van winkels niet uit, maar heeft ze nog niet op de planning staan. “Als we merken dat we nog dichter bij de klant moeten staan om hun vertrouwen te winnen, zou het wellicht een overweging kunnen zijn”, zegt countrymanager Sophie Heldens tegenover RetailTrends.

ReBuy is inmiddels ruim een jaar actief met zijn Nederlandse webwinkel. Ons land is volgens Heldens bij uitstek geschikt voor het concept van de refurbished elektronicaverkoper. “Nederlanders staan vooraan in de Europese duurzaamheidsbeweging en gaan verspilling bewust tegen”, stelt zij. Daarnaast zijn consumenten al gewend aan het concept van refurbished producten, omdat spelers als Leapp en Swoop hier al langer actief zijn.

ReBuy hoopt zichzelf via word of mouth als een kwalitatief merk neer te zetten waar de Nederlandse consument op vertrouwt. “In Duitsland zijn we dat al, in Nederland is dat nog een van de uitdagingen”, aldus Heldens. 

Ten opzichte van concurrenten onderscheidt reBuy zich door zijn assortiment. Naast telefoons en tablets, verkoopt de Duitse speler ook onder meer camera’s, lenzen, koptelefoons, speakers en gameconsoles. Binnenkort worden ook slimme speakers aan het assortiment toegevoegd. Daarnaast kunnen consumenten die producten ook allemaal zelf verkopen via het platform. “Daarmee bieden we ten opzichte van de concurrentie een meer allround service”, zegt Heldens.

Heldens gaat op RetailTrends dieper in op de plannen van reBuy in Nederland.
 

RetailTrends