AKO en The Read Shop komen onder één dak

AKO en The Read Shop komen onder één dak

Mediabedrijf Audax gaat een vergaande samenwerking aan met Retail Development Company (RDC). De winkels van The Read Shop komen onder Audax Retail te vallen, dat al actief is met winkelketen AKO.

De zusterorganisatie van RDC, groothandelsorganisatie Foox, blijft zich focussen op zijn rol als groothandel en onderzoekt hoe op het gebied van logistiek en distributie nauwer met Audax kan worden samengewerkt. Beide organisaties verwachten grote voordelen voor zichzelf en klanten als gevolg van de samenwerking, die nog dit jaar vorm moet krijgen.

AKO en The Read Shop sluiten in het Nederlandse retaillandschap naadloos op elkaar aan, zegt RDC-bestuurder Jos Boot. “We zijn met Audax Retail straks vertegenwoordigd op stations, luchthavens en in de steden en dorpen.” AKO richt zich met name op die hightrafficlocaties, terwijl The Read Shop ruim 170 franchisewinkels in stads- en dorpscentra heeft.

Volgens Audax-topman Hubert de Leeuw past de samenwerking bij de strategie om diensten en portfolio te innoveren, met duurzame verdienmodellen als uitgangspunt. Casper de Nooijer, verantwoordelijk voor Audax Retail, spreekt van ‘een goede next step' om de toekomst van Audax Retail te bestendigen en een extra impuls te geven. “Wij zien veel kansen in de markt en zijn continu bezig die te benutten.”

Reacties

Als ex AKO directeur en retail manager kan ik alleen maar zeggen: Er zijn grote kansen voor groei en een gezonde retail operatie. Maar dan wel nu aan de slag en goede keuzes maken!

Geplaatst door Eduard Plate op 3 augustus 2018 om 10:16

Laatste nieuws









RetailTrends