Hoe Daka het omnichannelspel speelt

Daka wil een merk op zich worden. De sportwinkelformule neemt afscheid van Intersport om zelfstandig verder te gaan. In Alkmaar is de eerste stap in de landelijke uitrol naar de volledig eigen formule gezet.

Daka wil een merk op zich worden. De sportwinkelformule neemt afscheid van Intersport om zelfstandig verder te gaan. In Alkmaar is de eerste stap in de landelijke uitrol naar de volledig eigen formule gezet.

Het nieuwe winkelconcept brengt sport en lifestyle samen op drieduizend vierkante meter. Beleving wordt volgens Daka gecombineerd met gespecialiseerd advies in een omnichannel winkelomgeving. Het omnichannel model komt onder meer terug in de koppeling van narrowcasting en webzuilen in de fysieke winkels met de webshop. Zo heeft de klant overal toegang tot het volledige assortiment en de voordelen van het loyaliteitsprogramma. Daka verkoopt merken als The North Face, Superdry, Only, Vero Moda, Nike en Adidas.

De formule is gebaseerd op ervaringen die zijn opgedaan met twee updates in Rotterdam, waar de meeste winkels van Daka te vinden zijn. Het van oorsprong Rotterdamse familiebedrijf stemt iedere winkel af op de lokale behoeften. Dat betekent dat in Alkmaar de specialismen running, voetbal, active/outdoor en wintersport centraal staan.

Het interieurconcept is vormgegeven door de retaildesigners en interieurbouwers van WSB. “De klant kan er vanaf september terecht voor footscans, die advies op maat nog persoonlijker maken. Voetballers kunnen hun schoenen testen in een echte pannakooi. En met de start van het wintersportseizoen wordt de winkel gevuld met het nieuwste op wintersportgebied”, aldus algemeen directeur Jan-Peter Dankaart.

De winkel in Alkmaar - voorheen opererend onder de vlag van Telstar - is gevestigd op de eerste verdieping van winkelcentrum Noorder Arcade. Een verbindingsbrug zorgt ervoor dat de winkel makkelijk te bereiken is vanuit de binnenstad, terwijl zich ook een parkeergarage onder de winkel bevindt. Daka wil heeft momenteel veertien winkels en wil binnen vijf jaar groeien naar twintig vestigingen in Nederland, zei Dankaart onlangs tegenover RetailTrends.

Beeld: Daka en WSB Interieurbouw

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen