Monki opent dit najaar zijn tweede conceptstore in Amsterdam. Het kledingmerk van H&M opent midden in de Pijp.
De fanbase van Monki in Nederland wordt naar eigen zeggen steeds groter. “We zijn enthousiast over de ontwikkelingen van Monki in Nederland”, aldus managing director Jenni Dahlin Hansson. Het label heeft momenteel acht vestigingen in ons land, waaronder in de Kalverstraat. Andere winkels bevinden zich in Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Utrecht en Rotterdam (twee).
De nieuwe winkel in de Pijp wordt driehonderd vierkante meter groot en ingericht volgens het Monki World-concept. Daarbij horen onder meer paskamers in regenboogkleuren, schelpvormige presentatietafels en lichtdruppels door het gehele pand. Verder zijn er spiegelplafonds en andere glinsterende elementen.
Monki is één van de vele merken die H&M de afgelopen jaren heeft geïntroduceerd. Waar Monki enthousiast is over de prestaties in Nederland, ziet het totale concern zijn omzet hier juist teruglopen. Vorig jaar ging de omzet in lokale valuta met zeven procent achteruit. In de eerste helft van dit jaar kwam de daling uit op drie procent. Ook wereldwijd kampt H&M met tegenvallende resultaten.
Reacties 0