Het nieuwste vlaggenschip van McDonald’s lijkt op een Apple Store

Het nieuwste vlaggenschip van McDonald’s lijkt op een Apple Store

McDonald’s heeft een flagshipstore geopend in Chicago. De nieuwe vestiging lijkt in niets op de restaurants die we van de fastfoodketen kennen. Een modern en milieuvriendelijk ontwerp, zegt McDonald’s. Een Apple Store, zeggen de foto’s.

Het nieuwe restaurant bevindt zich op de hoek van Clark en Ontario Street, waar eerder de Rock ’N Roll McDonald’s te vinden was. Die vestiging ging in 1983 open en gold lange tijd als een van de drukste restaurants uit het portfolio van de bekende fastfoodverkoper. Met onder meer een gitaar van Elvis en standbeelden van The Beatles was het een opvallende verschijning.


De voormalige Rock 'N Roll McDonald's in Chicago.

Eind vorig jaar gingen de deuren op slot en ging het gebouw tegen de vlakte, als onderdeel van een modernisering vanuit het hoofdkantoor. Het nieuwe...

McDonald’s heeft een flagshipstore geopend in Chicago. De nieuwe vestiging lijkt in niets op de restaurants die we van de fastfoodketen kennen. Een modern en milieuvriendelijk ontwerp, zegt McDonald’s. Een Apple Store, zeggen de foto’s.

Het nieuwe restaurant bevindt zich op de hoek van Clark en Ontario Street, waar eerder de Rock ’N Roll McDonald’s te vinden was. Die vestiging ging in 1983 open en gold lange tijd als een van de drukste restaurants uit het portfolio van de bekende fastfoodverkoper. Met onder meer een gitaar van Elvis en standbeelden van The Beatles was het een opvallende verschijning.


De voormalige Rock 'N Roll McDonald's in Chicago.

Eind vorig jaar gingen de deuren op slot en ging het gebouw tegen de vlakte, als onderdeel van een modernisering vanuit het hoofdkantoor. Het nieuwe ontwerp is volgens McDonald’s ‘one-of-a-kind’. De glazen pui lijkt afgekeken van Apple en ook het moderne, houten design ademt de sfeer van een Apple Store. 

Het nieuwe restaurant, dat vorige week zijn deuren opende, is bijna achttienhonderd vierkante meter groot. Het gebruik van staal en hout is volgens McDonald’s zelf geïnspireerd op zijn eigen inzet voor duurzaamheid. Er is veel gebruikgemaakt van groen, zoals we ook eerder in de winkels van Apple zagen. Op de begane grond zijn meer dan zeventig bomen gepland, terwijl ook het dak is begroeid. Verder zijn er energiebesparende maatregelen doorgevoerd, waaronder ledverlichting en zonnepanelen.

Het ontwerp is afkomstig van Ross Barney Architects, dat net als McDonald’s zijn hoofdkantoor in Chicago heeft staan. Het restaurant wordt geëxploiteerd door eigenaar Nick Karavites. “Dit is een van de meest bijzondere restaurants van McDonald’s die ik ooit heb gezien en past perfect bij deze iconische locatie”, stelt hij.

Het is niet voor het eerst dat McDonald’s een nieuwe concept introduceert. Zo schonken we eerder al aandacht aan het 'versconcept' in Hongkong en een andere one-of-a-kind restaurant in Chicago. Ook deze vestiging maakt onderdeel uit van de transformatie naar een ‘experience of the future’, waarbij bestelzuilen en tafelservice een hoofdrol spelen. Inmiddels zijn er zo’n vijfduizend van deze restaurants in de Verenigde Staten. Het plan is om in 2020 nagenoeg alle vrijstaande restaurants te hebben verbouwd.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!