Magna Plaza op de schop: 'Het loopt nu niet'

Magna Plaza op de schop: 'Het loopt nu niet'

Magna Plaza neemt niet alleen de eetetage op de schop, maar pakt ook de winkelverdiepingen aan. Om de loop er beter in te krijgen, wordt geschoven met de 38 winkels in het complex. “Voor het eerst in jaren lossen we de leegstand hier definitief op”, aldus directeur retail Etienne van Unen van vastgoedadviseur Colliers International in Het Parool.

Magna Plaza heeft volgens Van Unen nooit goed gelopen, ook in het begin niet. “Er was altijd wel leegstand, of er waren winkels die het niet konden bolwerken”, stelt hij. Een deel van de huidige winkels past volgens hem niet meer bij de uitstraling van het pand en de wensen van het publiek. “Het oogt nu rommelig en het loopt niet”, aldus Van Unen.

Het winkelcentrum gaat voor ‘winkels met een internationale herkenbaarheid’. Daarbij moet elke huurder in de totale mix passen, zegt hij. “Met ketens maar ook met lokale winkels, die de uitstraling hebben van de Negen Straatjes.”

De ambitie van Colliers is om over drie jaar met Magna Plaza in de Lonely Planet te staan. Dat gaat volgens Van Unen alleen lukken als er meer ruimte komt voor eten en drinken. Eerder dit jaar werd al bekend dat er een nieuw ‘cofooding’-concept op de tweede etage van het Amsterdamse winkelcentrum wordt geopend. Het wordt het grootste foodcourt van de binnenstad en een iets hoger segment dan bij de Foodhallen, stelt hij. “Het is zeker niet de bedoeling dat hier fastfood en pizzaslices zijn te halen; aanbieders daarvan zijn in de rest van de binnenstad goed vertegenwoordigd.”

Reacties 2


Peter Verseveld 20 aug, 17:45

Meen mij toch te herinneren dat ten tijden van Virgin Megastore alle overige winkelunits allen bezet waren


Seb Seb 20 aug, 13:22

Magna Plaza ligt op geen enkele looproute, mensen moeten dus heel specifiek daarheen gaan / willen. Dat is ook precies wat Magna Plaza mist. Er is geen trekpleister. De naastgelegen Albert Heijn is wél druk. Wellicht dat een Jumbo Foodmarkt in Magna Plaza hier uitkomst kan bieden. Of een filiaal van Primark. Qua horeca is er namelijk veel te veel en veel betere concurrentie. De Foodhallen werkt wel, omdat dit de focus is van de Foodhallen op een niet A locatie.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!