Omzet supers over 2005 afgenomen

De totale supermarktomzet is in het jaar 2005 ten opzichte van het jaar 2004 (basis 52 weken) gedaald met 0,1 procent naar 24,68 miljard euro. De kerstweek (wk 51 - 2005) heeft met een omzet van 627 miljoen euro alle records gebroken. Dit mede vanwege 6 verkoopdagen voor de kerst. De extra omzet van de kerst werd echter grotendeels ingeleverd in de oud & nieuw week. Per saldo lag de omzet van kerst en oud & nieuw 2005 tezamen 3,5 procent hoger dan de omzet in 2004 en vrijwel gelijk aan 2002 en 2003.

Klantenkring
Albert Heijn weet voor het 2e jaar op rij haar klantenkring uit te breiden. 78,2 procent  van de Nederlandse huishoudens heeft het afgelopen jaar Albert Heijn voor zijn supermarktaankopen bezocht. In vergelijking met het jaar 2003 (oktober 2003 start prijspositionering) trekt Albert Heijn in 2005 330.000 meer huishoudens naar haar winkels. Ook de klantenkringen van Hoogvliet en Coop zijn, mede door de overname van De Wit Komart winkels, in 2005 fors toegenomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!